Dag 5 – Fredag

Har avslutat första veckan på ett bra sätt, shoppat.

Det blev nya löparskor till mig eftersom jag bestämt mig för att
börja träna igen, skall bli skönt att komma igång och bränna lite kalorier.

Idag har Vi pratat mycket om vad som är viktigt för en i livet, och vad man
sätter på spel när man missbrukar alkohol/droger. Jag fascineras av att höra
den ena berättelsen efter den andra och jag har denna vecka lärt mig enormt mycket.

Det som fastnat starkast är ett ord alla känner igen: ”återställare”

I min värld har en återställare varit om man när man vaknar tar sig en öl efter
en blöt kväll, ack så fel jag hade.

Återställare innebär att man just återställer kroppen/sinnet till det tillstånd det var
när man mådde bra, alltså kan man lika väl ta en återställare på eftermiddagen/kvällen efter.
Det har jag aldrig reflekterat över, och jag är säkert inte ensam om det.

Nu är det helg och Vi är lediga, jag kommer på Söndag att besöka mitt första AA möte,
skall bli spännande och intressent att delta i ett sådant.

Ta hand om Er och Era nära.

Lämna en kommentar