Dag 11 – Torsdag

Idag var det som vanligt kortdag som det är på Torsdagar, så Vi slutade 11:45. Jag styrde kosan direkt till gymmet för att få en genomgång av maskinerna, annars är det lätt att man gör fel i övningarna. Hade också ett samtal som ledde till att jag kommer att ha en personlig tränare från nästa vecka.

Jag en egen PT, nu ska det bli åka av. Jag kommer att köra en ”kickstart” på 8 timmar med start tisdag nästa vecka, spännande att se vad det ger. Jag kommer att göra några tester på måndag för att se var jag står när det gäller styrka, kondition och vikt.

Anledningen till detta steg är att från nästa vecka drar kommunen ner personal på Beroendecentrum (kommer mera kring detta senare) och Vi kommer att sluta 12:00 Tisdag, Torsdag och Fredag, eftersom jag inte är van att ha en massa ledig tid tänkte jag att det är lika bra att passa på, det kommer garanterat inte att skada.

Annars hade Vi föreläsning om kost idag och man märker vad man slarvar på den punkten. När jag börjar jobba igen kommer jag att nyttja min lunchtimme till fullo, inte som tidigare att man kastade i sig något snabbt för att jobba igen efter en kvart.  Nej, nu är det mitt mående som gäller.


Idag har jag varit nykter och det kommer jag fortsätta vara, måste säga att det är jävligt skönt!

Lämna en kommentar